Kontakt os på tlf. 5947 1213


Home » Slyngetræning for gravide

Slyngetræning for gravide

 

Stærk bækkenbund med slyngetræning

Som gravid er der grænser for, hvor lang tid du har lyst til at træne.

Slyngetræning er effektiv også selv om du træner i kort tid.

  • Øvelserne foregår stående, liggende eller siddende på en bold. Træningen er skånsom og består af langsomme bevægelser.
  • I både Tyskland, Sverige, Norge og Holland har slyngetræning i flere år været anerkendt som en effektiv træning af bækkenet.
  • Alle gravide kan deltage i slyngetræning uanset vægt, kondition og fysisk form.

Slyngetræning har fokus på

Øvelserne i slyngerne træner de muskler, der er på hårdt arbejde ved graviditeten, veerne og under fødslen.

  • Slyngerne gør det væsentligt lettere at lave øvelser, der præcist retter sig mod bækkenbunden og de dybe mavemuskler
  • Det er vigtigt at træne bækkenbunden og de dybe mavemuskler, fordi de er yderst aktive under fødslen.

Gravide, der træner i slynger kommer hurtigere i form efter fødslen.

Få en gratis prøvetime

Når du har besluttet dig til at starte på holdet, kan der købes et klippekort med 10 klip til 799 kr.

Skal en forsikring eller arbejdsgiver betale for dig, skal du have en henvisning fra din læge. Du skal selv lægge pengene ud og afregne med forsikring/arbejdsgiver.

Ønsker du en plads på holdet

- Du vil ikke fortryde

Download vores folder

Slyngetræning for gravide

Inkontinens

Har du problemer med at holde på vandet under graviditet/efter fødsel eller smerter under samleje pga. muskelspændinger, så kan der gøres noget ved problemet. Du kan læse mere under inkontinens